Tarçın Nerelerde Kullanılır? Sağlığa Faydaları

TARÇIN VE SAĞLIĞA FAYDALARI
20-02-2021

Tarçın nerelerde kullanılır?

Tatlılardan yemeklere ve hatta bitki çaylarına kadar pek çok yiyecek ve içecek için yaygın bir kullanım alanı sunan tarçın, sağlık açısından da oldukça faydalı olan değerli bir baharat türüdür. Lezzet amaçlı kullanımının yanı sıra sağlık üzerindeki faydaları sebebiyle aynı zamanda fonksiyonel besinler olarak adlandırılan ve sağlığın geliştirilmesi için bir takviye olarak da kullanılabilen besin grubu içerisine girer. Özellikle birçok tatlı tarifinin içerisinde tatlandırıcı bir baharat olarak yer alır. Çok önemli faydalarının olmasına rağmen birçok fonksiyonel besin lezzetsiz ve tüketilmesi zor olduğundan tercih edilmezken; tarçın tadı ve kokusuyla da dikkat çeker.  Faydaları açısından bilimsel araştırmalara sıklıkla konu olan ve pek çok olumlu etkisi araştırmalarla kanıtlanmış olan tarçın, sağlığını korumak isteyen bireylerin mutlaka düzenli olarak tüketmesi önerilen besin türleri arasındadır.

Tarçının yararları nelerdir?

• Tarçın, bilinen en eski baharatlardan biri olmasının yanında antioksidan içeriği de oldukça yüksek. (Hücreleri oksidatif hasara karşı koruyor.)
  • Stresi azaltmaya, enfeksiyon hastalıklarına karşı korunmaya yardımcı bir baharattır.
  • Eski çağlardan beri bronşit tedavisinde ve kronik öksürüklerin iyileştirilmesinde tarçının kullanılmasının sebebi inflamasyonu azaltmasıdır.
  • Antiinflamatuvar etkisi sayesinde özellikle kronik hastalığın vücutta yol açabileceği harabiyetleri önleyeme katkı sağlarken tedavi sürecinde başarı oranının artırılmasına da destek olur.
  • Yapılan araştırmalara göre tarçın, diyabet hastalarında kan şekerinin dengelenmesine yardımcı olurken sağlıklı bireylerde insülin direncinin gelişimini önler.
  • Aynı zamanda kolesterolün de dengelenmesine yardımcı olan bir baharattır.
  • Bazı bilimsel çalışmalarda düzenli tarçın tüketiminin Alzheimer hastalığının gelişiminde rol oynadığı düşünülen TAU proteininin beyindeki üretimini engellediği görülmüştür.
  • Bilişsel fonksiyonları destekler, hafızayı güçlendirir ve çevresel etkilere duyarlılığı artırır.
  • Gebelik dönemi oluşan cilt sorunlarının giderilmesinde de önemli etkileri bulunan tarçın, düzenli olarak tüketildiğinde cilt elastikiyetini artırarak çatlak oluşumunu önler, derideki döküntü, tahriş ve enfeksiyon sorunlarının iyileştirilmesine yardımcı olur.
  • Açlık ve tatlı krizlerinin önüne geçmesini sağladığında kilo vermeye yardımcı olur.
  • Sindirim sistemini düzenler; kabızlık ve şişkinlik gibi sorunların önüne geçilmesine yardımcı olan bir baharat türüdür.