Terapi Yolculuğuna Çıkmak

09-04-2021

Terapi, son zamanlarda gerçekleşen diyaloglarda ve duyumlarda, sıkça karşılaştığımız, gündelik hayatımıza pelesenk olmuş modern bir sözcük. Terapinin, bizim için ifade ettiği anlam, ve terapiden beklentimiz görece değişkenlik gösterebilir.

Bir bireyin terapiye varsayımsal yaklaşımı ; terapiden gerçekten fayda görmek , veya ruhsal farkındalığı adına destekleyici bir süreç olmasını umut ediyor olmak olabilir. Esas olan şey ise; terapiye başlamaya karar vermek, ve bu karardan emin olmaktır. Terapi süreci başlangıcı için terapötik iletişime hazır bulunmak, terapist ile işbirliğine açık bir yaklaşımda bulunmak önemlidir.

Aktüel hayata katılım yetimizi etkileyecek, işlevselliğimizi değiştirecek duygu durum ve davranışlar içinde bulunulduğunda terapi bu duruma yardımcı olabilir. Gündelik hayat konforu içinde farkedilmesi ertelenen sorunlar, ilişki sorunları, aile çatışmaları, ebeveyn çocuk ilişkisi içinde gelişim dönemi süreçlerine ilişkin yaşanan problemler, terapi sürecine başlamak adına ilk adımı atmak için yeterli nedenler olabilir.

Yardım alma ihtiyacı farkındalığı içinde olmak, terapiye başlamaya karar vermek için en önemli adımıdır.Duygu durumlarımız bizi zorlayabilir ve bu süreçler normaldir. Karşılaştığımız şeylere karşı başa çıkma stratejilerimizi aktif hale getiririz, fakat bazen yetersiz kalabilir. Hayata karşı üretken ve doyum sağlayan şekilde devam edebilme becerimizi etkileyen yıkıcı duygular ve davranışlar yaşadığımızda , terapi bizim için bir kapıdır. Terapi süreci için, sorunun bireye verdiği rahatsızlık derecesi, hayatımızdan memnun hissetmemize engel olan meselelerdir. Süregelen hayat çizelgemizde tekrarlayan düşünce ve olaylar ile sürekli mücadele hali bizi yorabilir.Bu noktada terapist, bu durumların başlangıç noktasını tespit, ve bizi onlara neyin yönlendirdiğini anlamamıza yardımcı olabilir.Terapide bu şemaları değiştirmeyi veya durdurmayı öğrenebiliriz.

Depresyon ve depresif düşünceler içinde olmakta terapi sürecine başlama nedenlerinden birisidir.Terapist bu belirtileri tespit, ve onları yönetme becerilerini geliştirme noktasına danışana yardımcı olmaktadır.Bu durumun yanı sıra kaygı, yeme sorunları, cinsel sorunlar,aile sorunları terapinin yardımcı olabileceği başlıca konular arasında yer almaktadır.

Bu sorunlar herhangi bir şekilde hayatımızı kontrol ediyor ve işlevsel dengemizi bozuyorsa, bir terapistle çalışmaktan faydalanabiliriz.Terapiye yönelim amacımızı doğru belirleyebilirsek, ihtiyacımız olan yardım için kendimizi daha hazır hissedebiliriz.