Psikolojik Baş Ağrısı Nedir?

27-04-2022

Psikolojik Baş Ağrısı Nedir?

Ruhsal sorunlar nedeniylede sıklıkla fiziksel olarak ağrı yani vücudumuzda acı hissedebiliriz. Psikolojik baş ağrısının en sık nedeni ruhsal sorunlar olarak gözlemlenmiştir. Ruhsal sorunlarınızla ilgilenmediğinizde yada göz ardı ederek çözüme kavuşturmadığınız zaman ciddi kronik baş ağrıları yaşamanız olağan bi durumdur. Psikolojik baş ağrılarının genel özelliği ağrıyı başınızın sürekli aynı yerinde hissetmenizdir ve buna ek olarak ağrının inatçı ve gün boyu sürüyor olmasıdır. Psikolojik baş ağrısını sık rastalanan başka bir sebebi ise günlük baş ağrısıdır.İkisinin birbirinden ayırt edilmesi gerekmektedir. Ayırt etmek kolay olmadığı için bu adımda bir uzmana danışılmalıdır. Günlük baş ağrısında da çoğu zaman belirli bir neden yoktur. Baş ağrısı her gün tekrarlanır ve genellikle sabahları güne başladığınız anda hissettirmeye başlar kendini. Psikolojik baş ağrısından ayırt etmek gerekirse ağrının yeri, tipi, karakteri ve sıklığı değişiklik gösterir. Bu değişiklikler ağrının tanımlanmasına ve  neden olan  kaynağı için belirleyici unsurları oluşturur. Genel olarak bellek eksikliği yani hafıza da bulanıklaşma, odaklanma yetersizliği, uyku sorunları, halsizlik ve kendini yorgun hissetmek, karamsarlık, iştahsızlık gibi durumlar bu baş ağrısına eşlik edebilir fakat bazende sadece baş ağrısına rastlanır ve başka şikayet olmaz. Psikolojik olmasada ona benzer nedenlerden ortaya çıkan ve ruhsal durumunuzun sebebiyet vermiş olduğu başka baş ağrısı türleri olduğuda bilinmektedir. Baş ağrılarınız eğer günlük hayatınızın önüne geçiyor ve yaşam kalitenizi düşürerek size kendinizi mutsuz hissettiriyor, işlerinizi ertelemenize neden oluyor hatta ikili ilişkilerinizde sürekli gergin olmanızı tetikliyorsa bu duruma en kısa süre içinde çözüme kavuşturmalısınız.

Psikolojik Baş Ağrısı Neden Olur?

Psikolojik baş ağrısının bir çok nedeni olabilir.Yoğun ve stresli kişilerde, iş yükü fazla olan kişilerde, sorunlarla baş etme konusunda zayıf olan kişilerde, içsel problemler yaşayanlarda, uyku bozukluğu, kaygı bozukluğu sorunu olanlar , sorunlu bi evlilikle baş eden kişilerde yada yas dönemi yaşayan kişilerde depresyonun başlangıç evresinde, kişilik bozukluğu, bipolar bozukluğu, panik ve obsesif kompulsif bozukluklarda psikolojik baş ağrısı sıklıkla rastalanır. Psikolojik baş ağrısına neden olan daha bir çok durum söz konusundur. Psikolojik baş ağrısında en sık görülen ve en belirleyici unsurun stres olduğunu biliyoruz. Danışanlarla görüşmemizin sonucunda yaşam tarzlarını inceleyerek baş ağrısının psikolojik olup olmadığını anlamamız mümkün oluyor. Ruhsal baş ağrınız şiddetli bir şekilde kendini hissettirmeye başladığı zaman ışık ve seslerede duyarlılık gösterebilirsiniz bu durum ruhsal baş ağrısında sıklıkla karşı karşıya kaldığımız bir durum olmasada bazı danışanlarda gözlemlenmiştir. Bazı psişik faktörlerin de etkili olduğuna dair veriler mevcut bunu örneklendirmek gerekirse; mükemmeliyetçilik, öfkenin dışa vurulamaması, eşlik eden psikiyatrik bozuklukları yukarıda olduğu gibi  sıralayabiliriz.

Psikolojik Baş Ağrısı Nasıl Geçer?

Baş ağrılarınız sıklıkla tekrarlayıp devam ediyorsa ve nedeninin fiziksel bi rahatsızlık olmadığından emin olduysanız baş ağrılarınızdan kurtula bilmeniz için öncelikle durumu oldukça ciddiye almanız faydalı olacaktır. Her baş ağrısı yaşadığınızda uzmanınıza sormadan ağrı kesici ilaç içmeniz doğru bir tedavi şekli değildir. Baş ağrıları zaman zaman herkes için çözümsüz kalabilir ve bu yüzden size kendinizi umutsuz hissettirebilir ama bi uzmandan destek alarak çözüme ulaştırabileceğinizi unutmamalısınız. Baş ağrılarınıza eşlik eden mide bulantısı, kusma, ateş, denge bozukluğu yada güç kaybı yaşıyorsanız yardım almayı ihmal etmemelisiniz. Uzman tarafından destek almanız sonucunda baş ağrılarınızın kaynağının ruhsal olduğunun tespit edilmesi sonucunda durumu hızlıca kabullenmeniz ve uzmanınla iş birliği içerisinde hareket ederek sorunu çözüme kavuşturmanız sizin için faydalı olacaktır. Bilişsel davranışçı terapi stresinizi yönetmenize yardımcı olabilir ve baş ağrısı sıklığını ve şiddetini azaltmada etkili olabilir bunun için psikologlardan destek almalısınız. Günlük hayatınızın kalitesini arttırmanız için stres düzeyinizin yönetimini yapmanız faydalı olacaktır. Kronikleşen baş ağrılarınız size kendinizi endişeli ve karamsar hissettirebilir. Yaşam tarzınızda bazı değişiklikler yapmanız ve kendinize zaman ayırmanız iyi hissetmenize neden olacaktır ve baş ağrılarınızın şiddetinde olumlu yönde değişikliğe neden olabilir. Düzenli uyku baş ağrılarıyla yakın ilişkilidir bu yüzden uyku düzeninize ve kaliteli bi uyku büyük önem taşır. Stres nedeniyle uykularınız kaçıyor ve düzenli uyuyamıyorsanız baş ağrılarınızın en büyük tetikleyici neden olabilir. Baş ağrısı için kullanılan ilaçların kontrolsüz tüketilmesi, obezite, yeme düzeninde bozukluklarda ağrılarınızın nedeni olabilir. Hayat kalitenizi arttırmak ve ağrılarınızdan kurtulmanız için bu unsurlarında düzenlenmesi sizin için faydalı olacaktır.