Distimik Bozukluk Nedenleri, Tedavi ve Çözüm Önerileri Nelerdir?

03-12-2021

Distimik bozukluk için depresyon belirtilerinin daha hafif şekilde gözlendiği bir depresyon türüdür diyebiliriz. Distimik bozukluğun pek çok nedeni olabilir. Erken yaşlarda yaşanan istismar, ihmal, taciz, kronik şiddet gibi travmalar distimik bozukluğunun en önemli nedenleri arasında gösterilebilir. Distimik bozukluğun pek çok nedenleri olsa da tedavisi mümkün bir rahatsızlık olarak karşımıza çıkmaktadır. Distimik bozukluk belirtileri nelerdir, tedavi yöntemi ve de çözüm önerileri nelerdir? Tüm bu sorulara cevap bulabileceğiniz bir içerik şimdi sizlerle… Distimik bozukluğunun tüm ayrıntılarını sizlere sunuyoruz, keyifli okumalar dileriz.

distimik bozukluk tedavi yöntemleri jetklinik

Distimik Bozukluk Nedir? Ne demek?

Distimik bozukluk, depresyon belirtilerinin az yoğun şekilde görüldüğü ancak uzun süre devam ettiği psikolojik bir rahatsızlıktır. İnatçı depresyon olarak da bilinen distimik bozukluk, genellikle çocukluk ve ergenlik döneminde görülse de bazı kişilerde yetişkinlik döneminde de görülebilir. Sinsi şekilde başlayan ve kronik seyir eden bir depresyon türüdür. Distimik bozukluk belirtileri, depresyon belirtileri ile benzerlik gösterir. Karamsarlık başta olmak üzere iştah düzensizliği, uyku, enerjisiz hissetme, dikkat ve konsantrsayon eksikliği, karasızlık ve halsizlik en belirgin belirtilerdir. Distimik bozukluğa sahip bireyler genellikle umutsuz hissederler. Sosyal ortamlardan kendilerini çekerler, arkadaş çevresini ve kişinin yaşam kalitesini çok etkiler.

Bu rahatsızlık genellikle kişi ve çevresi tarafından fark edilmez bu da kişinin tedavi sürecini olumsuz yönde etkiler. Distimik belirtilerinde aşırı dikkat çeken bir belirti olmadığı için kişi ve çevresi bunu fark etmez. Distimik bozukluğu yaşayan kişi ''ben hep böyleyim, depresifim'' gibi tanımlamalar yapar ve yaşamı boyunca hep böyle olduğunu düşünür. Bu nedenle tedaviye ihtiyaç duyduğunu fark etmez.

Distimi Kimlerde Görülür? Belirtileri Nelerdir?

Distimi genellikle çocuklarda ve ergenlerde görülen ama bazı dönemlerde yetişkinlerde de görülebilen bir problemlem olduğunu yukarıda belirtmiştik. Distimi belirtilerini ise şu şekilde sıralayabiliriz:

• Memnuniyetsizlik hali.
  • Yorgun ve bitkin hissetme durumu.
  • Aşırı yeme ya da hiç yememe hali.
  • Aşırı uyuma isteği ya da hiç uyuyamama durumu.
  • Melankoli.
  • Genellikle isteksiz olma hali.
  • Durgun, dalgın hissetme.
  • Mutlu olamama.
  • Cinsel isteksizlik.
  • Sosyal çevreden uzaklaşma hali.

Gibi pek çok belirtisi mevcuttur. Distimik bozukluk rahatsızlığı olan kişilerde sıraladığımız belirtiler en sık görülen belirtilerdir.

Depresyon ile Distimik Bozukluk Arasındaki Farklar

Depresyon ve distimik bozukluk arasında bazı farklar bulunur. Bunları şu şekilde sıralamak mümkündür:

• Depresyon ile distimik bozukluk arasındaki en büyük fark olarak karşımıza çıkan belirti distimik bozukluk rahatsızlığın uzun süreli olmasıdır.
  • İkinci bir fark olarak semptomların yoğunluğu sayılabilir. Depresyonda semptomlar distimik bozukluğa kıyasla daha yoğundur, distimide semptomlar hafif şekilde görülür.
  • Şiddetli bir depresyonu olan kişi, günlük yaşamında daha fazla güçlük çekmektedir. Distimide ise, günlük eylemler normal bir şekilde gerçekleştirilebilir.
  • Bir diğer fark ise bu rahatsızlıkların kişide görülme yaşlarıdır. Distimi kişilerde depresyona kıyasla daha erken dönemlerde ortaya çıkar.

Distmi ve depresyon arasında yukarıda saydığımız gibi çeşitli farklar bulunur.

distimi belirtileri jetklinik

Distimik Bozukluk Tedavi Yöntemleri

Distimik bozukluk rahatsızlığının birkaç tedavi yöntemi mevcuttur. Bu rahatsızlığın tedavi yöntemleri arasında ilk olarak ilaç yöntemi gelmektedir. İlaç yönteminin yanında bu rahatsızlığı tedavi etmek için psikoterapiden faydalanılır. Düzenli ve de etkili bir tedavi planı ile kişi tedavi sürecine alınır. Psikoterapi kişiye farklı bakış açıları kazandırmak, stresle baş etmesini kolaylaştırmak ve süreç boyunca kişiyi desteklemek için oldukça etkili bir tedavi şeklidir. Pek çok farklı psikoterapi teknikleri vardır. Kişinin ihtiyacına uygun şekilde özelleştirilerek süreç içinde kişiye bu alandaki uzmanlar tarafından uygulanır. İlaç tedavisinde antidepresan ilaç grubu oldukça fayda sağlar. İlaç tedavisi uygulanırken devamlı olarak düzenli şekilde kullanılması önemlidir. En az iki yıl boyunca ilaç tedavisine devam etmek önemlidir. Distimik bozukluk rahatsızlığına sahip kişilere farklı tedaviler uygulandıktan sonra bir sonuca ulaşılamazsa TMU (transkraniyal manyetik uyarım) tedavisinden de yararlanılabilir.

Jet Klinik ailesi, bünyesinde pek çok uzman psikolog ve psikolojik danışmanlar barındırır. Siz de ihtiyacınız olduğunu düşünüyorsanız alanında uzman psikologlarımızdan ve psikolojik danışmanlarımızdan destek alabilirsiniz. Alacağınız destek ile yaşamınız daha kaliteli hale gelecek ve kendinizi daha iyi, daha mutlu ve de daha özgüvenli hissedeceksiniz.

Diğer blog yazılarımızı incelemek için;

Klinik Psikolojinin Alanları Nelerdir?

Epizoid Belirtileri ve Tedavi Yöntemleri