Online Psikolog Terapisinin Faydaları Nelerdir? Mutlaka Denemeniz için 5 Sebep

Online Psikolog Terapisin Faydaları Nelerdir? Mutlak Denemeniz için 5 Sebep
08-10-2021

Online Psikolog Terapisin Faydaları Nelerdir? Mutlak Denemeniz için 5 Sebep

Psikolojik destek; yaşamlarında zor bir dönemden geçen, çeşitli psikolojik problemler nedeniyle desteğe ihtiyaç duyan kişilere ruh sağlığı alanında uzman kişiler tarafından verilen yardım hizmetleridir. İnternet ortamının hızlı gelişimleri ve günümüzde yaşanan değişikliklerle ve pandemi döneminin etkileriyle beraber online terapi kavramını da hepimiz sıklıkla duymaya başladık. Online terapi, terapist ve danışanın farklı sebeplerle yüz yüze görüşmeleri gerçekleştiremediği durumlarda internet araçları üzerinden psikoterapi hizmetinin gerçekleştirilmesi olarak tanımlanabilir.

Online terapi kişilere birçok açıdan kolaylık sağlar. Psikolojik destek almak isteyen kişilerin online terapi yöntemini denemesi için 5 önemli sebebi şu şekilde sıralayabiliriz:

- Zaman açısından tasarruf sağlar.

- Kişiler için daha ulaşılabilirdir.

- Özellikle pandemi döneminin getirisiyle birlikte sağlığınızı riske atmadan psikolojik destek alabilmeyi sağlar.

- Çeşitli sebeplerle bulunduğu ortamdan ayrılamayan kişiler için oldukça işlevseldir.

- Mekân sınırlaması olmadan her yerden kolayca psikolojik desteğe ulaşabilmeyi sağlar.

Tüm detaylarıyla online terapiyi ele aldığımız yazımızı okumaya devam edebilirsiniz.

Online (Çevrimiçi) Psikolog Terapisi Nedir?

Günümüzde her alanda olduğu gibi ruh sağlığı alanında da dijitalleşme ve teknolojik gelişmeler sayesinde uzaktan terapi desteği alabilmek artık eskisine göre çok daha kolay hale gelmiştir. Online terapi hem danışanın hem de terapistin herhangi bir ofise bağlı kalmaksızın bir araya gelmelerine olanak veren, yeni bir terapi çeşididir. İnternet bağlantınız ve uygun teknolojik cihazlara erişiminiz olduğu sürece kolaylıkla psikolojik destek alabilmenize imkân sunar. Pandemi ile dijitalleşme yolunda önemli değişimler yaşadığımız şu günlerde çok daha fazla gündemde olan online terapi ruh sağlığı alanına bambaşka bir soluk getirmiştir. Bu alanda yapılan pek çok çalışma online terapilerin ofis ya da seans odası ortamında gerçekleştirilen terapi oturumlarına kıyasla hem danışan hem de terapist için oldukça faydalı olduğunu ortaya koymuştur.

Online Terapi Faydaları (Avantajları) Nelerdir? Neden Denemelisiniz?

Online psikolog terapi yöntemiyle terapistin ofisine gitmek için planlama yapmanıza ve zaman ayırmaya ihtiyacınız yoktur. Bu açıdan online terapi daha ulaşılabilir ve pratik bir yöntemdir. Kendinizi rahatça ifade edebileceğiniz ve güvende hissettiğiniz bir yerde seanslarınızı gerçekleştirebiliriz.

Psikoterapi desteği almak istediğiniz ruh sağlığı uzmanına kolayca ulaşamayabilirsiniz. Destek almak istediğiniz uzmana ulaşabilmek için seyahat etmek zorunda olabilirsiniz. İşte bu gibi durumlarda online terapi hem maddi anlamda hem zaman açısından daha sürdürülebilir bir yöntem olarak karşımıza çıkar.

Fiziksel ya da psikolojik durumlar nedeniyle bulunduğunuz yerden çıkmanız mümkün olmayabilir ve tam da bu sebepten psikolojik desteğe ihtiyaç duyabilirsiniz. Online terapi sayesinde psikoterapi hizmeti daha geniş bir kitleye ulaşabilir hale gelmiştir.

Pandemi sebebiyle birçok insanın çalışma sistemi ve sosyal çevreleriyle kurdukları ilişkiler değişmek zorunda kalmıştır. Ortaya çıkan kaygılar ve yeni düzene alışmakta yaşanan problemler de son dönemlerde oldukça artmıştır. Özellikle böyle bir dönemde fiziksel sağlığınızı riske atmadan psikolojik dayanıklılığınızı ve başa çıkma becerilerinizi arttırabilmek için online terapi hizmetine kolayca ulaşabilirsiniz.

Online Terapi Nasıl Yapılır?

Online terapi hizmetlerindeki artış nedeniyle internet siteleri üzerinden birçok farklı çeşitte platformlar oluşturularak psikolojik destek almak isteyen insanlara ulaşılabilmektedir. Yüz yüze gerçekleştirilen terapi ile büyük oranda aynı etkileri sağlayan online terapi yönteminde de ilk olarak ön görüşme ile başlanır. İnternet ortamı üzerinden gerçekleştirilen bu görüşmelerde terapistiniz sizi tanımaya ve probleminizi değerlendirmeye çalışır. Terapist ve danışan arasındaki olumlu terapötik ilişki terapi süreci içindeki en önemli noktadır. Bu nedenle online terapi almadan önce mutlaka gerekli araştırmaları yapıp bunun sonucunda terapi sürecine başlamanız son derece önemidir.

Jetklinik ile Online Ücretsiz (Ön Görüşme) Terapi Seansı Alın

Jetklinik alanında uzman kişiler ile danışanları online bir platform üzerinden buluşturarak güvenli bir online terapi ortamı sağlamaktadır. Destek almak istediğiniz uzmanı detaylıca inceleyebilir ve online ücretsiz ön görüşme için randevunuzu oluşturabilirsiniz